14 mars 2013

Vår eller vinter?

Man kan verkligen fråga sig hur vädret ska ha det. Förra helgen var jag hemma hos min kära mor och i hennes trädgård hade de första vintergäckarna, Eranthis hyemalis, tittat upp!


Jag kände verkligen hopp för våren! ...Men så kom vintern tillbaka, med snö och kyla. Är faktiskt minus 10 ute ikväll! Suckar. Inte konstigt att jag går i ide och inte har lust att göra något egentligen. I veckan liksom förra veckan har jag inte gjort något speciellt. Det är verkligen sant att det inte är nyttigt att gå arbetslös någon längre tid. Jag blir så sjukt förslappad...

För att prata om något annat så tänkte jag att jag måste prata av mig lite om helgens melodifestival. Jag har inte varit så besviken sen Salem Al Fakir förlorade mot Anna Bergendahl för några år sen. Jag ville verkligen att Yohio skulle vinna, även om han egentligen inte hade den bästa låten. (Måste nog erkänna att jag tycker att Ralf Gyllenhammars låt var allra bäst.) Men det hade varit riktigt kul att skicka något, för eurovision, nytt och spännande. Men istället skickar Sverige en enerverande, tjatig och otroligt ylande låt. Ja han är säkert duktig lille Robin men låten faller mig verkligen inte i smaken. Något så ocharmigt och omelodiskt får man ju leta efter... Men, men det är inte hela världen eftersom Sverige verkligen inte behöver vinna två år på raken. Jag ser dock verkligen fram emot eurovision i Malmö. Tror att Sverige och svt verkligen kommer återföra kvalitén i showen! De senaste åren har det mest handlat om större och större scener och arenor och snygga men urusla programledare. Så jag har höga förväntningar! Hoppas det kommer lite roliga bidrag från övriga Europa också!

Slutligen jag idag. Jag glömde bort att titta på termometern innan jag gick ut så jag blev lite förvånad när jag kände hur himla kallt det var ute...


Tröja: Zara, jeansshorts: H&M, bälte: Gina tricot, strumpbyxor: Lindex, stövlar: Ica.


Dagens sminkning i går i rosa och lila. Måste bara nämna att jag i veckan fick hem en ny förpackning med franslim som jag öppnade idag. Känslan! Helt fantastiskt med färskt lim. Mitt favoritlim är från japanska Diamond Beauty och jag köper det från ichibankao. Det håller i ungefär ett halvår men den sista månaden som jag använde min gamla förpackning så började det bli riktigt klumpigt och kladdigt. Så känslan av en ny förpackning med lättflytande lim är verkligen magisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar