17 december 2011

En helg i Stockholm

Jag var ju och hälsade på min bror i sthlm vid andra advent och tänkte att jag skulle skriva ett litet inlägg om det. Helgen inleddes med lite shopping på fredagen för min del innan brorsan slutade jobbet. Köpte en kofta och ett par knästrumpor som bägge synts i bloggen den senaste veckan. Julbelysningen var fin med röda julkulor och i sergelfontänen stod det en massa lysande renar! Jag tänkte ta ett kort på dem, men tyvärr så fungerade de inte när vi gick dit igen på lördan. Fredagen avslutades med glöggmys hemma hos bror med lite bekanta! ♥
På lördagen åkte vi in till stan och gick runt bland julmyset i gamla stan och kikade i stånden på julmarknaden där.Trots att det senare började regna fick man ändå väldigt mycket julstämning. Och sen hittade jag äntligen årets första julklappar! (Vilket var lite av målet.) Det syns himla dåligt men bilden nedan föreställer lite av belysningen på drottninggatan.


På kvällen skulle bror min på teater med sin flickvän och hennes föräldrar, så jag åkte tillbaks till hans lägenhet och bakade lussekatter!


...Och tog en del egobilder på mig själv. Hade på mig mina nyinköpta knästrumpor från Åhléns och en rödrutig kjol från Whoops i Lund. Jumpern är från topshop.


Tog lite bilder på sminket också. Använde tre sektioner av mina femenine diamond lashes (underfransarna). Jag är väldigt nöjd med resultatet när jag använder dem. De ger lite mer fyllighet och tyngd under ögonen. De är dock lite mindre hållbara än de vanliga överfransarna. De är lite svårare att göra rent från limrester och går sönder lättare, vilket gör att man inte kan återanvända dem lika många gånger. I det stora hela är jag dock väldigt nöjd med dem och kommer nog att använda mig av en sektion i ögonvrån rätt mycket till vardags. Överfransarna är mina gamla rich eyes från diamond lashes.


När bror min sedan kom hem från teatern blev lussekatterna mycket uppskattade! (Det har varit mycket bak senaste tiden.) Kvällen avslutades med en liten julöl till sängfösare. Jag tyckte flaskan var kul, ölen var helt ok den med.


Och det var typ alles. På söndan slappade vi mest och sen var det dags att åka hem efter en mycket trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar