23 november 2012

Problem...

Idag fick jag mig en chock när jag öppnade beskedet om hur mycket pengar jag kommer få från a-kassan. Det kommer knappt täcka hyran, betydligt mindre pengar än jag räknade med att få. :(

Som om detta inte vore nog visar det sig dessutom att jag använt upp mitt bildutrymme till bloggen! Jag hade ingen aning om hur detta fungerade, men tydligen så har man 1 GB begränsat utrymme i ett separat picasa-album där alla bilder lagras... Jag har inte haft en aning om detta och bara laddat upp bilder från systemkameran sen i juni, och de är ju inte små...

Summan av kardemumman blir alltså att jag måste försöka hålla igen lite på min shoppingfront framöver... Hur nu det ska gå med redan lagda internet-beställningar och en ej påbörjad julklappsshopping. Kanske tur i oturen att jag bestämde mig för att gå en sväng på stan igår istället för idag som jag tänkt från början... Då kunde jag ju köpa den där tröjan jag gått och suktat efter på lindex utan att ha dåligt samvete. Jag köpte en primer också. Har inte provat det förut men den gör verkligen huden sammetslen innan foundationen. Jag har bytt till min blekare vinterfoundation nu och den jag har just nu är rätt kass och svår att få jämn, så en primer hjälpte faktiskt!

Primern jag köpte. Snodde bilden från Kicks. Tydligen går det att lägga upp bilder om de är under 800x800 pixlar. Funderar på om jag ska resiza alla mina bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar