7 november 2012

Allhelgonatid och kyrkogårdsliv

Mitt liv har kretsat kring kyrkogårdar nästan dygnet runt den sista veckan. Inte nog med att jag jobbar på dem dagligen, det var ju alla helgons dag i helgen som gick så jag var där även när jag var ledig! Nä men det var jättemysigt. Det var första allhelgona sen farfar gick bort förra hösten, så jag åkte hem och gick på minnesgudstjänsten med farmor och var upp till kyrkogården och tände ljus. Det är alltid lika mysigt.



Jag borde skaffa mig ett stativ så att det går att ta mörkerbilder också...
Nedan hur jag såg ut i lördags.



Topp: Yesstyle, kjol: H&M och örhängen: Gina tricot.
Tröjan är ny, jag är riktigt nöjd med den! Jag fick i oktober hem min första beställning från yesstyle.com innehållandes den här tröjan, ett skärp och två par vinterskor. Jag har i många år beställt skivor från systersidan yesasia men aldrig vågat beställa kläder från yesstyle. Det tog lite tid innan de fick in allt jag ville ha till lagret och en klänning som jag beställt kunde de inte få tag på, men när de väl skickade iväg ordern sen så gick det fort! Och peppar, peppar! Måttangivelserna på sidan stämde så alltihop passar mig! Ska försöka få upp bilder på skorna också nån dag framöver.

Det kommer att finnas lite mer tid för bloggen för mig väldigt snart. Från och med fredag kommer jag nämligen åter att vara arbetssökande. Min projektanställning närmar sig slutet med stormsteg och det är därför jag jobbat så intensivt med kyrkogårdarna på sista tiden. Men så igår kväll (eller ja, in på nattekvisten) så fick jag äntligen sammanställt mappar med mina skötselplaner som jag kunde redovisa och lämna ut till vaktmästarna imorse när de hade möte. Och de är nöjda och glada med mitt arbete så det känns såå skönt! Sen hade vi utbildningsdag i begravningslagar och lite annat sånt intressant så det har varit en riktigt bra dag idag! ☆



Bilder från inatt när jag äntligen var klar och hade skrivit ut och sammanställt alla mappar. Naturligtvis krånglade saker i vanlig ordning med att bläckpatroner och papper tog slut i skrivaren. Det löste sig ändå genom att jag hittade papper och fick nöja mig med svartvita kopior, men men. De får ju dokumenten på datorn så kan de själva skriva ut. Imorrn ska jag till kontoret och fixa småjusteringar och börja städa upp i röran på skrivbordet. Det är en del...

Som för att pigga upp slutkörda mig lite extra fick jag faktiskt paket på posten idag med! Höstens 109 book kom hem i brevlådan! Rola på framsidan igen, tror det är tredje gången i rad.


Uppenbarligen råder det någon sorts kattfeber i det japanska modet just nu med kattskor, väskor, diadem och mössor. Med detta numret medföljde mössan Rola har på sig på framsidan. Jag tror iallafall att det ska föreställa kattöron, kan vara en björnmössa också? Jag testade den när jag gick ner för att hämta tvätten i tvättstugan.


Jag ikväll: Ny mössa från 109 book, jacka: Cubus, kjol: H&M och halsduk: 109.


Mössan är ju söt, men jag vet inte om jag känner att jag kan använda den? Vad tycker ni om kattmössor? Den värmer lite iallafall, men mer som en hatt eller basker. Den går inte ner över öronen så det är inget för kalla svenska vintrar! Burr! Nu blir det sängen så jag orkar upp till näst sista dan på jobbet imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar